Onze volgende stop was een hele korte: we planden om maar 1 nacht in hué te blijven en van daaruit verder naar Da Nang te gaan. We kwamen s’ochtends vroeg aan en wandelden naar ons hotel in een hitte die al heel warm aanvoelde om ochtend te zijn. We namen even de tijd om te douchen en verse kleren aan te doen. Hierna bezochten we de imperial city. Het is een heel groot complex vol met gebouwen van het oude koninklijke paleis. Hier en daar waren er gebouwen met hele mooie kleuren. Het was lastig wandelen in de hitte maar traag maar zeker hebben we een blik kunnen werpen op elk hoekje van het complex. Hierna wandelden we terug naar het hotel en aten we onderweg in een westerser restaurantje. We aten allebei een lasagne. Het smaakte eens om wat anders dan noedels of rijst te eten. Het was bovendien een zelf gemaakte lasagne. Hierna zijn we nog een uurtje eventjes gaan uitrusten in het hotel. Erna zijn we nog even gaan fietsen en hebben we het station gepasseerd om een ticket voor de volgende dag naar Da Nang te gaan. Intussen was het al donker geworden. Ons hotel was in een gezellige buurt gelegen, volg met gezellige restaurantjes en bars. Na een wandeling en enkele winkeltjes binnen te gaan. besloten we om een cocktail te drinken bij een bar waar er een schommelstoel was waar we beiden in konden. We bestelden allebei een mojito en genoten van de avond. De volgende ochtend vertrokken we alweer richting het treinstation na het ontbijt. En zo waren we alweer op weg naar de volgende stad: Da Nang.