Rond 5u15 zijn we opgestaan om de trein naar Washington te nemen. Het station was niet zo ver van hotel en het was nog goed aangeduid in het station zelf. De trein vertrok op de minuut juist, iets wat je niet meer gewend bent. Er was (niet zo snel) internet op de trein en ruime zetels die naar achter uit schuifbaar zijn. Uiteindelijk kwamen we om 10u30 aan in Washington. Het voelde koud aan na drie uur en een half op een warme trein te zitten. Na een kort ontbijt zijn we naar het Capitool gewandeld. We waren wat verwonderd dat we er zo dicht bij konden en er was bijna geen volk. Na enkele foto's hebben we doorgewandeld naar de voorkant ervan. Daar was er een mooi uitzicht op het Capitool en het Washington Monument. Het gaf een zeer ruim gevoel in tegenstelling tot New York mede omdat er niet veel mensen rondliepen. Maar ook de gebouwen die dit uitstralen. Intussen was het al middag en heb we geluncht in een Peruaans restaurant. Dit is een keer iets anders. Het was lekker en zeker een aanrader. Erna zijn we naar het Washington Monument toegewandeld. En naar het witte huis verdergewandeld. We hebben eens rond het witte huis gewandeld en hier was er zelfs bijna geen volk. We zijn dan verder gestapt naar het bekende Lincoln Memorial. Dit is in het echt nog indrukwekkender dan op foto's. Ook hadden we geluk met het weer. De waterbassin voor Lincoln Memoriaal reflecteerde mooi het Washington Memorial. Via verschillende andere memorials zijn we terug gestapt in de richting van het Capitool. Zo hebben Martin Luther King, Roosevelt, George Mason en Thomas Jefferson Memorial bezocht. De dag hebben we typisch Amerikaans afgesloten met een hamburger met frietjes. Onze kamer had normaal zicht op het Capitool maar blijkbaar moet er iets zijn verkeerd gelopen waardoor we een kamer hadden aan de andere kant. Niet dat het zoveel uitmaakte wat we zijn toch vrij vroeg gaan slapen. Deze keer wel in een king size bed. Zo paste me voeten er wel volledig in. De volgend dag zijn we teruggekeerd naar het Capitool om deze keer het vanbinnen te bezoeken. We hebben een rondleiding gekregen door een grappig gids. Zo zijn we onder de prachtige koepel geweest en uitleg gekregen over het ontwerp en de bouw er van. We hebben ook in The House of Representatives en de senaat geweest. Hiervoor moesten we wel alle elektronische apparaten afgeven waardoor we daar geen foto's van hebben. We hebben daar middag gegeten. Deze keer een slaatje. Na het eten zijn we via een ondergrondse weg naar de Library of Congress, de grootste bibliotheek ter wereld. Zo konden we een veiligheidscheck overslaan. De bibliotheek was echt prachtig. Overal in verschillende soorten marmer. Dit hebben we ook met een gids gedaan. Die ons we meer vertelde over de architectuur en hoe het gemaakt was. Als laatste hebben we nog het museum van air en space museum snel bezocht en het natural history museum. Wat beide wel zeer groot is. Zeker goed om een hele dag in rond te lopen mocht je in alles geïnteresseerd zou zijn. Intussen was het alweer avond jammer genoeg. We hebben in een Indisch restaurant gegeten waar je een gerecht volledig zelf kon samenstellen. Erna zijn we vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag vroeg op moeten om de trein naar philadelphia te nemen.