Na vorige jaar naar het oosten te gaan, is dit jaar het westen aan de beurt. Het is de eerste keer dat ik naar Amerika ga. Op de planning staat New York, Washington en Philadelphia. Deze keer ben ik niet alleen. Voor de eerste keer ga ik met mijn vriendin Tine op een verre reis. Zaterdag ochtend vlogen we met Delta vanuit Brussel naar New York. Met nu al met enkele maatschappijen gevlogen te hebben, is Delta zeker een van de betere. Super vriendelijk personeel, voldoende rondkomen met drank en tussendoortjes, maken de 8 uur durende vlucht toch iets aangenamer. Als maaltijd hebben Tine en ik gnocchi gekozen om te eten met als dessert chocolademousse. Als 2de maaltijd kregen we pizza en een magnum. Dus ook voldoende en relatief lekker eten gekregen. Rond 13u kwamen we aan in New York. Na een half uurtje wachten bij de douane, waren we officieel in de Verenigde Staten en met behulp van de metro waren we driekwartier later in Manhatten aan ons hotel. We mochten al op de kamer zodat we al de bagage konden achterlaten. Intussen begon het al wat donkerder te worden. Omdat de zon hier wat lager staat begint het al rond 16u30 te verduisteren. De kamer was ruim met 2 Queen size bedden met een grote flatscreen - ook al hebben we deze nooit aangestoken. En voor de rest alles proper en modern. Dus we hadden alles wat we nodig hadden + een apparaat dat rustigevende geluiden maakt om het straat lawaai wat minder opvallend te maken. We hebben wat rondgewandeld in het midden van Manhatten. Eerst naar The high Line dit is een park dat gemaakt is op oude verhoogde treinsporen. Dit was wel indrukwekkend om zo tussen de gebouwen te lopen. Het was ook vrij rustig. Erna hebben we nog verder gewandeld en enkele parkjes bezocht die tussen de hoge flats bevinden. Het is al indrukwekkend om gewoon door te stad te lopen en gewoon naar de verlichte gebouwen te bekijken. Om de dag af te sluiten hebben we naar een van de pizzarias geweest, die hier talrijk aanwezig zijn. Twee keer pizza op een dag. We voelen ons al echte Amerikanen. Met de jetlag, zijn we vroeg in ons bed gekropen. We waren daarom de volgende dag weer om 5u wakker en redelijk goed geslapen. Een Queen size bed is toch meer aan de kleine kant. Na een klein ontbijt waren we al vroeg op pad om de stad te ontdekken. Eerst zijn we de the Empire State building gepasseerd en door gewandeld naar de United Nation HQ. Op de weg nog veel speciale gebouwen gezien. Het is een heel ander zicht tijdens de dag wanneer de lichten uit zijn maar dan de echte kleuren van de gebouwen te zien zijn. Vervolgens gingen we via central station naar Times Square. De hoge resolutie van de reclameborden verrasten me, ook de grootte ervan was indrukwekkend. We bezochten de disneystore en de m&mstore. In de m&mstore kon je zelf je eigen m&ms laten bedrukken ! Door de lekkere geur van de m&ms kregen we honger. Een bekende locale taco snack bar trok onze aandacht ! De taco's waren heerlijk en het personeel heel vriendelijk. Na onze snelle hap stapten we verder naar Rockefeller. Op het plein in Rockefeller stond er een schaatspiste. We hadden allebei niet zo’n zin om te schaatsten dus bezochten we dan maar de..... LEGOwinkel ! Er was een replica van het Rockefeller plein. Bij de uitgang van de winkel zagen we achter enkele skyscrapers de toppen van een klassieker gebouw verschijnen. We gingen eens wat dichterbij kijken en zagen dat het de Sint-Patricks cathedral was. Binnenin waren er heel mooi gekleurde ramen en de mis eindigde net waardoor we nog eventjes van het mooie orgelgeluid konden genieten. Niet veel verder van de kerk stond de Trump tower. We zijn de dag geëindigd met wandelen in Central Park. Door het koude weer waren er niet zoveel mensen aan het wandelen. De meeste waren aan het lopen en de andere wandelaars waren meestel met een hond aan het wandelen. Het park was rustig ookal vonden we de wandeling van de dag ervoor op de treinsporen rustiger. Het park gaf wel een mooi zicht op de gebouwen. We zijn daarna langs het water teruggekeerd met zonsondergang. En hebben Thais gaan eten in een restaurant van waarschijnlijk 2 meters breed, maar wel met een goede beoordeling op TripAdvisor en dat klopte ook. We hebben daar zeer lekker gegeten. Erna zijn we nog eens langs Times Square gepasseerd om naar ons hotel te gaan. Na 23 km te stappen waren we weer blij om in bed te kruipen. Zeker omdat we de dag erna om 7u de trein nemen naar Washington.